Karin Master Black Belt

november 23, 2017

22 november mocht Karin het welverdiende Master Black Belt diploma in ontvangst nemen van Sven den Boer. Na een intensief en vooral leuk* traject (*bron: Karin) is er een heel erg blije Karin. Lees meer

Verder met Lean

november 20, 2017

Heeft u binnen uw organisatie inmiddels aangetoond dat Lean uw organisatie klantgerichter kan maken? Met de basis Lean methodiek heeft u ervoor gezorgd dat de processen minder lang duren, efficiënter zijn geworden en minder fouten veroorzaken met een tevreden klant als resultaat. Lees meer

Yellow Belts provincie Friesland aan de slag met continu verbeteren.

november 13, 2017

Vorige week mochten we weer een Yellow Belt training verzorgen. Dit keer voor de provincie Friesland. In 1 dag via een intensieve training kennis maken met Lean en Six Sigma is pittig, maar ook erg leerzaam. Veel enthousiasme kwam er uit de groep en voor velen is dit hun eerste stap op weg naar meer. Lees meer

Data Analytics voor proces verbetering

oktober 30, 2017

Abstract. Big data, data-analytics, big data analytics, machine learning… het zijn allemaal termen die we geregeld in de media horen. En zo nu en dan lijkt er bijna een soort mythe te ontstaan dat deze technieken voorgoed alle problemen in de wereld oplossen. Hoe belangrijk is het om kennis van deze ontwikkelingen te hebben (en houden)? Statistische methoden die standaard binnen Six Sigma aan de orde komen doen nogal wat aannamen op de data; aannamen die bij grote, ongestructureerde data zelden realistisch zijn. Machine-learning methoden, veelal ontwikkeld over de afgelopen 20 jaar door informatici en statistici, gebruiken een andere invalshoek en doen veel minder sterke aannamen op de data. Zeker voor het genereren van hypothesen over je data kunnen deze methoden heel erg nuttig zijn en tot nieuwe inzichten leiden. Lees meer

Meer rust, overzicht en tijd?

oktober 25, 2017

Lean is gericht op het maximaliseren van waarde voor de klant en het continu kritisch zoeken naar verdere verbetermogelijkheden.
Maar hoe zit het met het maximaliseren van de waarde voor uzelf?
Alleen door uw eigen werkwijzen goed op orde te hebben, kunt al uw petten, rollen en functies optimaal vervullen: vader, moeder, partner, collega, manager, vrijwilliger,…klant. Lees meer

Toe aan een volgende stap binnen Lean?

oktober 16, 2017

Heeft u binnen uw organisatie inmiddels aangetoond dat Lean uw organisatie klantgerichter kan maken? Met de basis Lean methodiek heeft u ervoor gezorgd dat de processen minder lang duren, efficiënter zijn geworden en minder fouten veroorzaken met een tevreden klant als resultaat. Lees meer

Onderwijsgroep Tilburg reikt Awards Duurzaam Verbeteren 2017 uit

oktober 16, 2017

Niet éen, maar twee Awards Duurzaam Verbeteren dit jaar: 1 voor het onderwijs en 1 voor de onderwijsondersteuning. De winnaars zijn het team Fit@school met ‘Lean in en buiten de zaal’ en Yvonne van Kemmeren met ‘Optimalisatieproces rondom OER’en’. Donderdag 12 oktober kregen zij hun prijs uitgereikt uit handen van de juryleden Carl Govers, lid CvB Onderwijsgroep Tilburg en Sven den Boer van ProjectsOne. Lees meer

Groot, groter, grootst

oktober 9, 2017

Dit is wat zowel Airbus in Hamburg als de Meijerwerf in Papenburg gemeen hebben. Met dank aan de organisatie door Lean Six Sigma Nederland (LSSN), is onlangs door twee medewerkers van ProjectsOne een bezoek gebracht aan deze twee bedrijven. Lees meer

Leren om processen te verbeteren?

oktober 5, 2017

Tijdens onze Six Sigma Green Belt training leert u hoe u uw processen kunt verbeteren door problemen  op te sporen, te analyseren en te reduceren. Het gaat hierbij niet enkel om besparen, maar ook om processen alleen datgene te laten doen waar de klant voor betaalt. Lees meer

Marco van der Ham Master Black Belt

oktober 4, 2017

Tijdens het ProjectsOne Seminar van 26 september hadden we nog een grote verassing in petto. Met groot genoegen mochten wij namelijk het Master Black Belt diploma overhandigen aan Marco. Lees meer