Publications

Help to improve yourself, your team or your organization is our true passion. Each and every day we come across interesting places and we meet special professionals. We are looking forward to share with you our experiences, insights and tips.

De juiste dingen in één keer goed

Er zijn steeds meer organisaties die op zoek zijn naar een antwoord op de vraag hoe om te gaan met een veranderende klantvraag. Het antwoord ligt in het flexibel en wendbaar maken van je organisatie. Want zoals Charles Darwin terecht zei: “het zijn niet de sterksten die overleven, maar diegenen die zich het beste aan kunnen […]

Volledige artikel (PDF)

Critical to Environment

Lean Six Sigma specialisten hebben de mond vol van ‘duurzaam verbeteren’. Duurzaamheid is momenteel misschien wel het belangrijkste thema in onze samenleving. Bedoelen we hier echter wel hetzelfde? In veel gevallen niet. Lean Six Sigma specialisten hebben het over verbeteringen die duurzaam verankerd zijn, waardoor de procesprestatie niet terugvalt op het oude niveau. Dit is […]

Volledige artikel (PDF)

Cedeo erkenning Projectsone voor de vierde keer verlengd

Voor de vierde keer heeft ProjectsOne weer een mooie Cedeo erkenning gekregen. Uiteraard zijn wij hier bijzonder trots op. Alle klanten ontzettend bedankt voor het meewerken. De komende jaren gaan wij weer ons uiterste best doen voor iedereen zodat de vijfde verlenging er zeker gaat komen!  

Volledige artikel (PDF)

Oplopend personeelstekort

Volgens de ondernemers in de industrie loopt het tekort aan personeel op. Aan het begin van het vierde kwartaal van dit jaar meldde bijna 16 procent van de industrie bedrijven dat personeelstekort de productie belemmert. Sinds de start van de conjunctuurmeting in 1985 lag dat aantal niet zo hoog. In de industrie werken bijna 9 […]

Volledige artikel (PDF)

MBB Essay Karin Mulder

Master Black Belt essay van Karin Mulder

Volledige artikel (PDF)

ISM en Lean, natuurlijke bondgenoten

Een introductie van de samenwerking tussen de ISM-methode en Lean De ISM-methode verbetert al jaren de dienstverlening van (IT-)beheerorganisaties door het inrichten en aansturen van hun werkwijze. De ISM-methode integreert bewezen oplossingen en modellen tot één geïntegreerde servicemanagement methode. Eén van de bewezen oplossingen die ISM integreert is Lean. In dit artikel wordt de samenwerking […]

Volledige artikel (PDF)

DATA ANALYTICS VOOR PROCES VERBETERING

Abstract. Big data, data-analytics, big data analytics, machine learning… het zijn allemaal termen die we geregeld in de media horen. En zo nu en dan lijkt er bijna een soort mythe te ontstaan dat deze technieken voorgoed alle problemen in de wereld oplossen. Hoe belangrijk is het om kennis van deze ontwikkelingen te hebben (en […]

Volledige artikel (PDF)

MBB Essay Marco van der Ham

Tijdens het barbecue seizoen en de bijbehorende lange zomeravonden wordt regelmatig een kampvuur aangemaakt. Ter overweging bij dat kampvuur of tijdens het barbecueën maak ik in dit document een vergelijking. Welke overeenkomsten hebben het draaiend krijgen en houden van een Lean Six Sigma programma en het stoken van een vuur? Hoe start ik een vuur? […]

Volledige artikel (PDF)

Titels en Belts; Raadsels tussen Lean en Six Sigma

Continue leren is één van de acht factoren die een implementatie van Six Sigma & Lean binnen een organisatie succesvol maken. Verandering middels Six Sigma en Lean vereist veel kennis en training, maar levert ook veel op. Grote onduidelijkheid bestaat er vaak over de diverse Belts en/of het gebruik hiervan binnen Lean en Six Sigma. Traditioneel […]

Volledige artikel (PDF)

De planning paradox

De planning paradox U kent het wel. De planning die moeizaam sluitend werd gekregen en uiteindelijk anders liep. Duw – en trekwerk om alles toch nog af te krijgen. Tevreden klanten dankzij fantastisch (flexibel en toegewijd) personeel, ondanks(!) de planning. Is uw planning ontspoort? Nee, waarschijnlijk niet… Wat is dat eigenlijk: plannen? Wat is dat […]

De Planning Paradox (PDF)

KPN vergroot aantal fans met Lean Six Sigma 2.0

Wil je resultaten met Lean Six Sigma, dan is zoveel mogelijk Green en Black Belts opleiden niet de manier. Dit ontdekten ze bij KPN. Alignment, afstemming van de verbeteracties dus, blijkt veel belangrijker. De Belts werken daarom nu aan doelen die breed gedragen worden, en iedereen wordt actief betrokken bij…

Extern Proces Improvement (PDF)

You can lead a horse to water, but you can’t make it drink.

Improving something always involves learning. As learning and helping others is at the core of my passion I love doing improvement work! This is an essay of my lessons and experiences of the last 5 years. Although this makes most sense to me, I believe these lessons are valuable for anyone…    

MBB Essay Marko Steenbergen (PDF)